👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Kan jag läsa kriminologi som program?

30 okt 2019
Hej, jag skulle vilja bli kriminolog och sedan jobba med polis för att t.ex vara civil utredare eller förstå brott.

Mitt problem är att jag vill gå hela programmet på en gång och jag hittar inga bra svar. Jag hittar helt enkelt inte vart utbildningen/programmet finns utan allt jag hittat hittils är kurser.

31 okt 2019

Vad roligt att du har blivit intresserad av kriminologi! Oavsett om du läser genom fristående kurser eller program leder det fram till samma examen, en kandidatexamen med kriminologi som huvudområde. Men vill du söka till ett helt program så finns det också. Du kan söka på Antagning.se för att få reda på vilka terminer programmet ges och var. Du kan också söka på Allastudier.se