Räcker det med att ha e i alla betyg för att bli polis?

24 okt 2019
Räcker det med att ha e i alla betyg för att bli polis

25 okt 2019

Det är inte bara betygen som spelar roll när man söker till Polisutbildningen utan det finns många andra krav, som du kan läsa om här.  Jag kan inte hitta någon statistik på vilket meritvärde som tidigare har krävts till Polisutbildningen. Det är många moment i uttagningen till polis och därför spelar betygen mindre roll. Här hittar du statistik från antagningen och prövningen till polisutbildningen https://www.rekryteringsmyndigheten.se/om-rekryteringsmyndigheten/service-och-e-tjanster/statistik/statistik-polisutbildningen/. Där framgår lite mer vilka moment som ingår i antagningen och vad som kan göra att man faller bort i processen.