Kan jag komma in på Naturvetenskapsprogrammet?

08 okt 2019
Hej! Jag ville fråga om det finns en möjlighet att komma in på ett gymnasium på linjen natur med meriten på ca 210? Jag är inte heller bra på matte så finns det en möjlighet även att sluta gymnasiet med normala betyg och möjligheter för vidare studier?

09 okt 2019

Antagningspoäng (statistik) varierar väldigt mycket mellan olika orter och skolor. Så för att veta vad du kan komma in på måste du söka på statistiken för de skolor som är intressanta för dig. Det kan du gör här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagningspoang-7542. Om du är orolig för om du ska klara programmet du vill gå så är det bra om du går till din studie-och yrkesvägledare i din skola och diskuterar det.