Vad gör jag om jag inte trivs i gymnasiet?

02 okt 2019
Hej, Jag har nyss börjat på gymnasiets samhällsvetenskapliga program men trivs inte. Det är inte klassen jag inte gillar utan lektionerna och det vi gör i kurserna. Vill verkligen hoppa av men vill ändå ha en framtid inom det yrket jag vill ha. Min fråga är om det finns något sorts test/prov man kan ta för att slippa gå på vissa lektioner. För vet inte om jag orkar gå kvar mer. Är så oerhört skoltrött just nu. Vill inte hoppa av nu för vill fortfarande ta studenten med mina jämnåriga.

03 okt 2019

Vad tråkigt att du inte trivs! Om du inte trivs ska du prata med din skola. Du kan ta kontakt med kuratorn, rektorn eller en studie-och yrkesvägledare på skolan. De kan hjälpa dig att hitta den lösningen som blir bäst för dig. Så prata med någon på skolan så fort som möjligt!