Sök utbildning 👉

Ingår entreprenörkunskap i Naturvetenskapsprogrammet?

09 sep 2019
hej, jag har precis börjat mitt andra år ppå Natur Sam. Min skola bestämde att vi skulle ha entreprenörkunskap iår men måste man gå den?

10 sep 2019

Du kan fråga din skola om kursen är valbar eller om den är obligatorisk. Här kan du se vilka kurser som ingår i Naturvetenskapsprogrammet: https://www.gymnasium.se/sok/naturvetenskapsprogrammet. Där kan du se att ett visst antal poäng läser man som kurser inom programfördjupningen. Vilka kurser som är programfördjupning ser olika ut från program till program och även ibland från skola till skola. Det kan vara så att kursen i entreprenörkunskap ingår i programfördjupningen.