Sök utbildning 👉

Hur är matten i gymnasiet?

30 aug 2019
Hej!
Jag har precis börjat nian nu och undrar om hur svår matten på gymnasiet är. Jag är inte jätteintresserad av matte, men har alltid haft a och b i betyg. Och linjen jag vill gå på har matte 1b och 2b. Hur svåra är dom? Och kommer jag kunna behålla mitt höga betyg?

01 sep 2019

Matten på gymnasiet bygger på den matte du har lärt dig i grundskolan så jag tror inte att du kommer att ha några problem med att hänga med i den. Men vill du läsa på lite och se vad som ingår i kurserna kan du göra det här. Du kan även prata med din mattelärare som kan förklara lite mer om hur matten kommer att vara i gymnasiet.