Vilka kurser ska ingå i min komvuxexamen?

30 aug 2019
Hej!
Jag läser på komvux och jag har valt att läsa mot teknikprogarmet, frågan är måste jag läsa naturkuskap också, eller naturkuskapen inte obligatorisk kurs? på teknikprogarmet står inte att naturkuskapen är obligatorisk kurs, men om läsa den på komvux, då blir naturkuskapen obligatorisk?

Hälsningar,

30 aug 2019

Du ska göra en studieplanering med en studie-och yrkesvägledare på Komvux så att du får en tydlig plan på vilka kurser som kommer ingå i din examen. På Teknikprogrammet i gymnasiet läser man inte naturvetenskap. Man läser istället kurser i fysik och kemi som motsvarar naturkunskapen. För att veta vad som är obligatoriskt för dig måste du prata med din skola.