Kan man kombinera natur och ekonomi på gymnasiet?

29 aug 2019
Hej!
jag är väldigt intresserad av både naturvetenskap och ekonomi. Dock så om jag måste välja så inspireras jag mest av ekonomi. Men vill fortfarande gå natur då det är bredast och vill även kunna ha möjlighet att bli läkare efter gymnasiet så därför tänkte jag fråga ifall det fanns någon naturvetenskaplig utbildning med ekonomi inriktning.

30 aug 2019

Jag förstår att det är svårt att välja! Det finns tyvärr ingen ekonomiinriktning på Naturvetenskapsprogrammet som jag kan hitta. Men många skolor kan säkert erbjuda ekonomikurser i det individuella valet. Så du skulle kunna fråga de skolor du är intresserad av vilka kurser de erbjuder som valbara kurser.