Finns det olika klasser för de olika inriktningarna på gymnasiet?

24 aug 2019
hej, jag har precis börjat på gymnasiet går linje naturvetenskap. började fundera på en fråga igår när läraren började prata om inriktning. det går 35 personer i min klass och det jag undrar är kommer klassen skiljas beroende på om man natur natur och natur sam. för man går ju med samma klass i 3 år

26 aug 2019

Jag vet inte hur det fungerar i din skola så du ska fråga din egen skola, till exempel läraren, om det. Men normalt så behöver man inte skilja på en klass för att de väljer olika inriktningar. Inriktningarna handlar bara om några få kurser som skiljer. Du kan se exakt vilka kurser det gäller längst ner på den här sidan under rubriken "Programstruktur": https://www.gymnasium.se/sok/naturvetenskapsprogrammet.