Vad gör jag om jag inte trivs i min nya gymnasieskola?

21 aug 2019
Har precis börjat Gymnasiet idag faktiskt.
Dock så trivs jag inte i min klass, vet att man inte kan känna av det första dagen men Jag har mått/mår psykisk dåligt och har en vän som stöttat mig väldigt mycket och hon går i en annan klass fast samma linje.
I hennes klass finns det en tjej som vill byta till klassen jag går i. Hoppas du förstår vad jag menar. Vill alltså byta klass och en tjej från den klassen vill byta till min för hennes vänn går där. Tillvem ska jag vända mig.
Tacksam för ett svar :(

22 aug 2019

Vad tråkigt att det inte kändes bra! Sådant kan såklart ändra sig som du vet men du kan få stöd att hitta en lösning genom att kontakta kuratorn, studie-och yrkesvägledaren eller rektorn på din skola. Mår du psykiskt dåligt är det absolut första steget att prata med skolans kurator så fort som möjligt!