Vad gör jag om jag inte kom in på gymnasiet?

19 aug 2019
Hej !
Det är så att jag bara valde två skolor och jag kom in på en av de, men glömde tacka ja så nu står jag på reserv. Så ska jag vara hemma tills jag har kommit in på skolan eller ska jag gå till de ?
Hjälp vet inte vad jag ska göra .

19 aug 2019

Om man glömt att svara på antagningsbeskedet så brukar det gå att rätta till bara man hör av sig till sin gymnasieantagning. Men det kanske blev för sent i ditt fall? Jag vet inte hur det fungerar i din kommun men hör av dig till gymnasieantagningen och fråga om det. Då kan de även hjälpa dig med en plan för vad du ska göra för att öka dina chanser att komma in någonstans så snart som möjligt. Du kan även höra av dig till själva skolan där du är reserv och fråga hur du ligger till i reservvalet. När terminen har startat så är det skolan själv som har hand om sin reservantagning så det är bra om du kan kontakta dem så fort som möjligt.