Sök utbildning 👉

Vad krävs för att jobba inom UNICEF?

08 aug 2019
vilken linje ska jag välj om jag vill bli unicef jag vill jobba med barn runt världen

11 aug 2019

För att vara aktuell för en tjänst inom UNICEF internationellt krävs det att man har en magisterexamen från universitet eller högskola. Organisationen söker personer med inriktning mot statsvetenskap, mänskliga rättigheter, internationella relationer, utvecklingskunskap eller ekonomi liksom studier i exempelvis hälsa, nutrition och kommunikation.

Ute på fält finns en rad yrken representerade: alltifrån läkare och sjuksköterskor till personer som arbetar med vatten/sanitet, infrastruktur samt projektplanering/utvärdering. Läs mer om att jobba inom UNICEF här: https://unicef.se/fragor/vilken-utbildning-behover-jag-for-att-arbeta-for-unicef.

Lycka till!