Sök utbildning 👉

Vad händer om man får F i moderna språk?

06 aug 2019
Hej

07 aug 2019

Moderna språk läser man alltid på Humanistiska programmet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Ekonomiprogrammet. Om man får F i betyg i moderna språk kan man ändå uppnå kraven och få ut sitt examensbevis men F betygen drar ner ditt meritvärde/betygssnitt ganska mycket. Dessutom förlorar du även de meritpoängen för moderna språk som du annars skulle ha fått. Man kan få max 1,5 meritpoäng för meritkurser i moderna språk.