Får jag CSN det fjärde året på gymnasiet?

03 aug 2019
Hej!
Det är bestämt att jag ska gå ett extra år på gymnasiet, ett fjärde år eller vad man ska kalla det. Där jag ska läsa 4 kurser kanske mer om jag inte klarar av någon kurs. Men kommer jag fortfarande få studiebidrag när jag går det fjärde året också eller slutar jag få det efter 3 året? Sedan om jag får kommer jag få hela eller bara lite utav det? I så fall hur mycket?

05 aug 2019

Är du under 20 år och studerar på gymnasiet är du berättigad till att få studiehjälp. Det normala är dock att man studerar på heltid för att få bidraget. Så prata med din skola om ifall det kommer räknas som heltid eller inte och ta kontakt med CSN och fråga om vad som kommer att gälla i ditt fall.