Hur får jag reda på om jag kommer in på gymnasiet?

02 jul 2019
Hej!

Jag har precis gått ut grundskolan och ska ge mig av till gymnasium. Jag kom inte in på mitt första handsval och står som reserv på plats nummer fyra. Hur kommer jag att få veta ifall jag kommer in i det gymnasiummet och finns det någon annan möjlighet för mig att komma in?

03 jul 2019

Under sommaren görs reservantagningar till gymnasiet. Det kan fungera på olika sätt i olika kommuner men vanligt är att man efter varje reservantagning kan logga in på hemsidan för gymnasieantagningen för att se om det har skett någon förändring. Du kan inte göra så mycket mer än att vänta och se om du kommer in, det finns inget du kan göra för att komma längre upp i kön.