Vad gör jag om jag inte kom in på gymnasiet jag ville?

01 jul 2019
hej jag sökte in till några program kom in på ett program som jag inte vill komma in på och programmet jag ville komma in kom jag inte in på vad ska jag gör för vill inte gå på de programmet.

02 jul 2019

Om du står som reserv till högre rankade alternativ i din ansökan så har du fortfarande chans att komma in genom reservvalet. Om du har tackat ja till att stå kvar som reserv till ett högre alternativ kommer du automatiskt placeras på det högre valet så fort det blir en ledig plats. Fram till skolstarten är det antagningskanslierna som håller i trådarna. När antagningen har avslutats kan man vända sig till rektorn på den speciella gymnasieskolan, som avgör om fler elever kan tas in.