Sök utbildning 👉

Är jag behörig till Programinriktat val?

29 jun 2019
Hej, Jag kom in i individuellt alternativ i vård och omsorg och jag undrar om jag kan komma in i programinriktad val i vård och omsorg om jag bara har f i matte och kemi. Det var så att jag inte klara matten i sommarskola. Och gjorde nyss nya val och sökte till programinriktad val i vård och omsorg och jag står som reserv. Finns det känns att jag kommer in eller kommer jag komma in i yrkesintroduktion???

30 jun 2019

Du är behörig till programinriktat val:

• Om du har godkänt i svenska (eller svenska som andraspråk), engelska, matematik och tre andra ämnen.
  • Om du har godkänt i svenska (eller svenska som andraspråk), matematik och fyra andra ämnen.
  • Om du har godkänt i svenska (eller svenska som andraspråk), engelska och fyra andra ämnen.