👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Var kan man läsa samhäll och musik?

25 jan 2011
tja, jag undrar om det finns någon skola i Uppsala, programmet SA som man kan välja musik som inriktning på, förutom livets ords kristna skola? ;)

Hej!

Dessa skolor i Uppsala kan erbjuda musikutbildning. Tyvärr hittade jag ingen som erbjuder Samhällsvetenskapsprogrammet och musikutbildning. Efter Gymansiereformen kan skolorna inte erbjuda musik som inriktning på annat program än Estetiska programmet.

Däremot kan du kontakta dessa skolor för att se om de kan erbjuda dig detta som individuellt val eller som programfördjupning. Kontaktuppgifter hittar du om du klickar på skolans namn i träfflistan.

Lycka till!

Med vänlig hälsning