vad leder Teknikprogrammet till?

29 jun 2010
hej,

Jag heter Jennifer och jag har en fråga. Om jag går teknikprogrammet måste jag plugga vidare till högskolan då eller kan man få ett jobb precis efter? Och vad kan man bli om man går teknikprgrammet?

22 feb 2016

Hej Jennifer!

På Gymnasium.se har vi samlat information om de olika programmen. Förutom programmets innehåll och kurser kan du läsa om vad man kan göra efter programmet.

Här kan du läsa om vad du kan göra efter Teknikprogrammet (TE)

Hitta gymnasieskolor med Teknikprogrammet

Vi har också skapat en Yrkesguide. Där kan du antingen söka på det yrke du är intresserad av och se vilka gymnasieprogram som är relaterade yrket. Eller söka på gymnasieprogram (Teknikprogrammet til exempel) och se vilka yrken programet leder till och läsa om dessa yrken.

Här kan du hitta yrken som Teknikprogrammet leder till

Lycka till!

Linda på Gymnasium.se