Om man får IG på Projektarbetet..

29 jun 2010
Hej
Måste man läsa upp sitt betyg i sitt projektarbete för att komma in på sjuksköterskeutbildningen?Jag fick IG, då jag slutade gymnasiet,och projektarbetet handlade om graviditet. I övrigt hade jag väldigt bra betyg,.
Vore tacksam för svar! / mvh. Layal

Hej Layal!

Vad projektarbetet handlar om tror jag inte ska ha något betydelse för att du ska kunna söka till Sjuksköterskeutbildningen. Så länge du har ett slutbetyg från gymnasiet och läst de kurser du behöver för att vara behörig skjuksköterskeprogrammet kan du söka dit.

Följ länken för att komma till en lista på sjuksköterskeutbildningar att söka till efter gymnasiet. Om du klickar på en utbildning kan du läsa mer om den och se vilka kurser du måste ha läst för att vara behörig att söka programmet.

Hoppas detta hjälpte en bit på vägen.

Linda på Gymnasium.se