Sök utbildning 👉

Hur kan jag gå gymnaiset när jag är över 20 år?

26 jun 2019
Hej!
Jag har gått 1 och ett halvt år i gymnasieutbildning norra Sverige och kunde inte fortsätta eftersom jag bliv sjuk.
I dags tiden flyttade jag till söder Sverige och vill fortsätta med gymnasiet men de sa att det går inte eftersom jag fyllde 20 år. Hjälp om det finns något att göra åt saken?

26 jun 2019

Du kan söka till Komvux/vuxenutbildningen. Den gymnasiala vuxenutbildningen har samma läroplan och följer samma kursplaner som den vanliga gymnasieskolan och ger samma kunskaper. För att söka till komvux kontaktar du den kommun du är skriven i. Det finns också möjlighet att gå klart gymnasiet på folkhögskola om du skulle vilja det.