Sök utbildning 👉

Vilket gymnasieprogram passar om jag vill bli spelgrafiker?

30 maj 2019
Hej, jag undrar om jag går linjen "information och medie teknik" på gymnasium och vill bli en spelgrafiker är det möjligt eller behöver man ha gått den estetiska linjen eller någon annan linje för att ha bäst möjlighet/kunna söka in hos en högskola som "the game assembly"?
På the game assemblys hemsida står det att man bara behöver ha haft minst E i engelska 6.
Mvh//anonym

31 maj 2019

För att söka till spelgrafik på The game assembly behöver du ha:

• grundläggande behörighet för yrkeshögskolestudier (Examen från yrkesprogram eller högskoleförberedande program)
  • minst betyget E i Engelska 6

Förutom de förkunskapskrav som nämns ovan behöver du som söker till även skicka in en portfolio omfattande fem av dina senaste och bästa verk. Så vill du söka specifikt till denna utbildning så spelar det ingen roll vilket program du väljer. Inriktningen Informations- och medieteknik på Teknikprogrammet kan vara ett bra val och ger dig dessutom behörighet till fler utbildningar inom teknik än just den du har tittat på. för att förbereda dig så att du har en portfolio att söka in med så kan du kontakta The game assembly och fråga mer om hur denna ska se ut och sedan på egen hand öva på det.