👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Kan jag komma tillbaka till gymnasiet efter att ha hoppat av?

03 maj 2019
Hej.
Jag har för ungefär en vecka sen skrivit ut mig från mitt gymnasium men kände väldigt snabbt att jag ångrar mig och vill ha en andra chans med skolan. Visst borde skolan ge mig en andra chans till att fixa skolan utan att behöva gå om ett år? Har frånvaro ja, men det borde väll inte vara i vägen för att hjälpa mig med min skolgång? Har dessutom erbjudit mig med allt möjligt för att gå i samma årskurs som jag bör göra.
Med vänlig hälsning

03 maj 2019

Skolan behöver inte erbjuda dig en plats efter att du är utskriven ur skolan. Men det är mycket möjligt att det gör det om du pratar med dem. För att få svar på dina frågor måste du ta kontakt med skolans rektor.