Måste jag börja om ifall jag byter gymnasieskola?

04 apr 2019
Hej mitt namn är Jean. Jag är 18 år och går handels och administrations programmet som typ yrke. mitt gymnasium fick ett besked om att det kanske ska stängas. och därför har jag bestämt till att byta till ett annat gymnasium och fortsätta mitt andra år där istället i handels och administrations programmet. frågan är om jag betyder till ett skola o jag går samma program måste jag gå om 1 ring?

05 apr 2019

Hej Jean,

Om du vill fortsätta på samma program så är det oftast inga problem att byta skola och fortsätta på samma år. Men det är en fråga som du ska ställa till den nya skolan som du vill byta till. Så ta kontakt med dem så fort som möjligt.