Hur ska jag välja gymnasieskola?

28 mar 2019
hej! jag har sökt två olika gymnasieskolor med teaterinrikting och på antagningsproven fick jag lika högt poäng på båda skolorna. jag har jättemycket ångest över vilken skola jag ska ha som förstahandsval då jag verkligen gillar båda skolorna och klickar bra med lärare och elever på båda gymnasierna. hur ska jag kunna bestämma mig för vilken av skolorna jag vill gå på?

29 mar 2019

Jag förstår att det kan vara svårt att välja! Har du besökt skolorna? Annars kan det vara ett sätt att ta reda på var du tror att du kommer trivas bäst. Kanske kan du besöka dem en gån till även om du besökt dem innan. Om båda val är bra så kanske du kan låta mindre saker avgöra också, som till exempel hur lätt det är för dig att ta dig till skolan. Här kan du hitta tips inför gymnasievalet som kanske kan hjälpa dig: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/infor-gymnasievalet-2309.

Lycka till!/ Petra,SYV