Sök utbildning 👉

Vilka skolor har Teknikprogrammet i Stockholm?

25 mar 2019
Hejsan!

Jag heter Elin och arbetar som studie-och yrkesvägledare i Skellefteå. Jag har en elev som nu går ÅK 1 på Teknikprogrammet som valt Informations- och medieteknik till ÅK 2. Han kommer nu att flytta till Johanneshov och jag skulle därför vilja veta vilken skola som skulle kunna vara lämplig för honom. En skola som kanske inte ligger allt för långt bort.

Tack på förhand / Elin

26 mar 2019

Hej Elin,

Här är en lista på gymnasieskolor som har Teknikprogrammet med Informations- och medieteknik i Stockholm: https://www.gymnasium.se/sok/teknikprogrammet-informations-medieteknik-stockholm/a104-c2025-d85569. Vi har inget sätt att sortera sökningen på statsdel men det är inte så många skolor på listan så ni kan kanske gå igenom dem och kolla var de ligger i förhållande till hans nya hem. Ni skulle kunna sortera bort de som ligger långt norrut och först kontakta de skolor som ligger mer centralt eller i söderort. Det är möjligt att Stockholms kommun kan hjälpa er hitta en plats om det är svårt. Den nya kommunen är ju skyldig att erbjuda en plats på ett av sina gymnasium.