Blir det mycket att ta igen om man byter gymnasieskola?

05 dec 2018
Hej. Jag ska(om det fungerar) byta till en annan gymnasie skola för andra gången på en termin. Första gången var för att skolan var för långt bort och linjen(frisör) var inte i mitt intresse så jag byte skola i oktober till en annan med en annorlunda inriktning(sam beteende) för de var den ända skolan med lediga platser. Nu finns det en ledig plats i den skolan jag vill gå till men jag undrar om du tror det kommer bli mycket pluggande jag måste ta igen. Linjen på den skolan är sam sam så den är relativt lik. Tack för svar i förhand.

06 dec 2018

Du måste fråga studie-och yrkesvägledaren i skolan du vill byta till om detta. Eller ta hjälp av studie-och yrkesvägledaren i din nuvarande skola. Det brukar inte vara så svårt att byta mellan samma program men det beror på hur lika eller olika som skolorna har lagt upp sin undervisning.