Kna jag läsa upp betyg på Komvux?

27 nov 2018
Hej, jag undrar hur man kan läsa upp sina betyg på ett annat sätt än att göra kursprov. Ger komvux möjligheten till att läsa upp samt hur kontaktar man de?

27 nov 2018

För den som redan har ett godkänt betyg i kursen från gymnasiet är prövning det enda sättet att höja ett betyg. Prövning på Komvux innebär att man läser in en gymnasiekurs på egen hand och sedan gör en prövning, som ofta är både ett skriftligt och muntligt prov i ämnet. Om du har underkänt i någon kurs så kan du läsa upp kursen på Komvux med klassrumsundervisning istället för prövning. Då kontaktar du Komvux i din kommun på mail, telefon, genom att gå dit eller annat sätt som erbjuds i din kommun. Kolla deras webbplats för information.