Kommer jag in på högskoleprogrammet jag vill gå?

11 nov 2018
Hej!

Jag läser nu naturvetenskapsprogrammet sista året. Jag tänkte läsa till tandläkare programmet men jag har 1.23 poäng mindre för att komma in till programmet. Finns det någon möjlighet för mig att komma in till programmet då jag inte har 1.2 poäng mindre?
Det har alltid varit min dröm att komma in till det program.

mvh

12 nov 2018

Jag kan inte svara på om du kommer komma in eller inte. Intagningspoängen på Tandläkarprogrammet på universitet/högskola brukar ligga mellan 20 - 22 poäng, det kan variera beroende på var i landet man söker och om man söker till höstterminen eller vårterminen. Intagningspoängen varierar från år till och du kan alltså inte veta vad det kommer att bli just det år du söker. Ett sätt att öka dina chanser är att skriva högskoleprovet.