Hur kan jag bli stylist?

13 okt 2018
Hej, jag går trean på Hotell och restaurang. På mitt gymnasieval valde jag stylist ( 9:an ) Jag stod som reserv men jag flyttade vilket ledde till att jag inte kunde påbörja min stylistutbildning. Nu ska jag flytta tillbaka 3årsenare, jag undrar om man kan ta igen stylist och plugga hemma? Måste man fortsätta sin utbildning? Tacksam för svar!

14 okt 2018

Jag är inte säker på att jag förstår vad du vill göra men om du vill bli stylist så kan det vara lättare och gå snabbare om du går klart ditt nuvarande program och tar gymnasieexamen. När du är klar med den kan du gå en eftergymnasial utbildning till stylist. Prata gärna med din studie-och yrkesvägledare i din skola så kan du får mer hjälp.