Hur kan jag bli behörig till teknikprogrammet?

24 aug 2018
Hej !

Said heter jag , jag har läst ett år och vill byta gymnasieprogram.

Jag har läst ett år ett program som är Fordon och transport program. jag skulle vilja att byta program. Eftersom valde jag fel program som inte passar mig. Så vill jag att läsa teknik program istället. Eftersom tycker jag om att jobba som ingenjör. Grundskola Jag har följt undervisning i 10 ämnen och fick godkänd samtliga. Som jag har sagt jag har läst ett år fordon och transport program och fick godkänd alla ämnen.

Jag har skickat en intresseanmälan en teknikskolan som finns i Stockholm. Sen berättade de till mig att jag är inte behörig till teknik. Så jag kan inte fortsatta fordon verkligen jag är trött på detta program. Jag bara intressera att läsa teknik. Jag vet redan när man vill läsa teknik programmet man måste ha 12 betyg i grundskola. men jag har mer betyg än 12 betyg . Så vad ska jag göra?

Tack.

Said

24 aug 2018

Hej Said,