Hur vet jag vilken köplats jag har i reservantagningen?

28 jun 2018
Hej!
Jag valde polhem sämhäll som första hands val. Jag hade då 237,5 och det premilära antagningen var 217,5. Sedan vid slutantagningen höjdes det med 35 poäng till 252,5. Jag har nu 242,5 och undrar om det stor chans att kom in där. Hur ser jag vilken plats jag är på reservkön. Tacksam för snabbt svar då jag blev reserv på ALLA Mina val.

10 jul 2018

Vad tråkigt att du inte kom in! Du har fortfarande chans att komma in i reservantagningen men hur stor chans går tyvärr inte att svara på. Du kan kontakta gymnasieantagningen i din kommun för att få information om hur du ska tolka ditt antagningsbesked. Här kan du läsa om hur Stockholm stads gymnasieantagning visar platser i reservkön: https://www.gyantagningen.se/#q=hur-vet-jag-vilken-reservplats-jag-har.