Kan jag byta skola?

16 maj 2018
Hej började gå ettan på Estet Dans och känner nu i slutet att jag verkligen har hamnat fel.. Har en tanke på att byta till fordons men frågan är om man ska flytta till en annan stad och få en hekt ny start eller om bara ska byta skola?

Hur ska jag göra om jag kommer in på Fordons i en annan kommun? Och om jag kommer få behöva flytta själv men inte har råd?

16 maj 2018

Det är möjligt att byta skola och program men det hänger på att den nya skolan är villig att acceptera byten och att det finns en ledig plats. Du måste kontakta den nya skolan för att få veta det. Innan du tar beslutet är det bäst att gå och diskutera det med din Studie- och yrkesvägledare i skolan. Läs mer om att byta skola här: https://www.gymnasium.se/nyheter/gymnasienyheter/byta-gymnasium-9809.

Om du flyttar kommer du och/eller dina föräldrar att behöva bekosta det själva och du behöver hitta någonstans att bo.