Vad ska jag välja om jag vill jobba med TV-produktion?

06 maj 2018
Hej!
Jag är mitt under valet och kvalet om jag ska göra omval eller inte. Jag har sökt samhäll/beteende men velar nu om jag ska söka estet media istället. Jag vill jobba inom TV-produktion i framtiden men vet inte om den "drömmen" är värd 3 år på gymnasiet och jag är osäker på om det är så kul som det verkar. Den skolan som det finns estet/media gillar jag inte heller så jag undrar om det går att plugga samhäll/beteende och sen på högskola TV-produktion osv. eller är det något man måste få en "grund" i på gymnasiet?

Hoppas du förstår vad jag menar!
Ha en fin dag!

07 maj 2018

Du behöver inte välja den inriktningen i gymnasiet bara för att du ska kunna göra det senare. Du kan välja vilket program du vill. Sedan så finns det ju en medieinriktning på Samhällsprogrammet också som du kan kolla på. Det finns flera olika yrken man kan ha inom TV-produktion. Här kan du läsa mer om några av dem: https://www.gymnasium.se/yrkesguiden/yrken-kultur-media-design-10984.