Vad kan jag bli efter Estetiska programmet?

25 jan 2018
Hej, jag har tänkt att gå estetiska programmet med inriktning teater. Min fråga är allmänt vad man kan jobba med. Jag har nämligen tänkt att gå teater för att jag ska ha motivation till skolan och dessutom för att det verkar intressant. Däremot vill jag kanske inte just bli skådespelare eller jobba inom teater utan kanske bara ett jobb som man har nytta av teater, ex civilpolis. I det jobbet måste man ju kunna "låtsas vara någon annan". Men ja som sagt, vad är det man kan bli för yrken?

Tack på förhand!

25 jan 2018

Här kan du se vad du blir behörig till efter det Estetiska programmet: http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.323/behorighetsvisaren-1.3591. Sedan kan du alltid komplettera på Komvux/vuxenskola efter gymnasiet när du vet vad du vill göra och kanske känner dig mer motiverad.