Kan man byta man mattespår?

08 dec 2017
Hej!
Om jag har godkänt betyg i matte 1b, FÅR jag läsa 1c då? I.o.m att jag ska byta till ett program med matte 1c.

08 dec 2017

Kurserna 1a, 1b och 1c i matte motsvarar varandra nivåmässigt. Samma gäller för 2a, 2b och 2c. Innehållet i kurserna är dock anpassade till olika områden. Övergång till ett nytt spår kan därför kräva en del komplettering. Men om du ska börja på 1c efter att ha läst 1b ska det inte vara några problem.Om du däremot hade velat gå vidare på matte 2 i det nya spåret kanske du hade fått komplettera. Det kan kanske vara onödigt för dig att gå matte 1 igen om du redan har läst det, kanske finns det möjlighet att istället göra kompletteringar istället för att läsa hela kursen igen? Fråga din skola om detta.