Vilka individuella val ska jag ha på Naturvetenskapsprogrammet?

21 sep 2017
Hej jag läser andra året på naturprogrammet och har valt inrikting natursamhälle. Där med måste jag ju läsa språk alltså tyska i två år. Men ut över det måste jag ha ett annat individuellt val också? För det har jag inte medan alla andra i klassen har det eller läser något som heter idrottspecialeicering Mvh Sara

22 sep 2017

Hej Sara,

Du kan se programstrukturen för Naturvetenskapsprogrammet här:https://www.gymnasium.se/sok/naturvetenskapsprogrammet. Du kan se alla ämnen som ingår i programmet och som är speciella för din inriktning. Du kan också se att du ska läsa 200 poäng i individuellt val och 200-300 poäng i programfördjupning. För att få veta exakt vad som gäller på just din skola och vilka individuella val du kan göra där måste du kontakta Studie-och yrkesvägledaren på din skola. Han/hon ska kunna hjälpa dig med det.