Fundering om antagningspoäng.

26 mar 2017
Hej!

Jag har inte så bra antagningspoäng. Men jag vill ändå komma in på Västerhöjd Naturvetenskap i Skövde. Just nu har jag 247,5 poäng men det känns som om jag kommer få cirka 260 i slutet av terminen. Finns det något sätt för dig att se vad det lägsta antagningspoängen eller medelpoängen ligger på just nu? Vi får veta det om någon månad men jag vill veta nu så att jag vet vad och hur jag kan förbättra mig i vissa ämnen. Man kan göra ganska mycket på en månad nu när vi har prov/inlämningar etc.

Tacksam för svar!
MvH Kevin

27 mar 2017

Det är jättebra att du fortsätter att kämpa! Du kan titta på förra årets antagningspoäng för att få en ide om hur det kan se ut, här finns en lista på antagningspoängen 2016 för den kommunen. Västerhöjd Skövde finns lite längre ner, där står det medelpoängen för Naturvetenskapsprogrammet och ev. lägsta antagningspoängen: http://www.utbildningskaraborg.se/globalassets/dokument/statistik/slutantagning-20160915.pdf. Jag skulle tipsa dig att prata med din studie- och yrkesvägledare på skolan om du har fler funderingar kring gymnasievalet och antagningspoäng!

Lycka till! /Aranja, SYV