Vilken skola ska jag välja?

05 feb 2017
Hej, jag går i nian och ska väldigt snart söka in. Den fråga jag kommer ställa är ytterst personlig men saken är den att den skola jag har som mitt första hands val är den skola jag tror erbjuder mig bäst utbildning (bra lärare). Skolan jag pratar om är ProCivitas. Men jag har svårt att tro att jag passar in där utefter dessa rykten om att skolan är snobbig.
Mitt andra alternativ är Petri och Bladins. Där tror jag att elevena är som mig!
Ska man alltså välja utifrån vänner eller lärare? Självklart borde man välja utefter lärare men oavsett vilken skola jag väljer är lärarna bra enligt vad jag hört. Borde jag därför välja efter vänner? Är eleverna på ProCivitas så snobbiga som man hör?

13 feb 2017

Jag tycker att du ska utgå ifrån det som känns viktigast för dig! Det är svår för mig att uttala mig om en specifik skola men tänk på det som passar dig bäst. Som du har skrivit finns det bra lärare på alla skolor och vänner finns också på alla skolor. Du kanske kan testa att söka på skolorna på vår hemsida och läsa recensioner som elever på skolan har skrivit, då kan du få en större inblick i skolmiljön om det är det som intresserar dig.

Lycka till med valet! /Aranja, SYV