Går det att komma in med en viss poäng?

22 nov 2016
Hej jag går i 8:an just nu. Jag undrar bara om jag kan komma in i samhällslinjen eller ekonomiprogrammet med meritvärdet 272.5? Jag har blivit bättre i vissa ämnen så jag kanske höjer mig

22 nov 2016

När det gäller exakt vilken poäng som räcker eller inte räcker för att komma in, det är svårt att säga exakt. Anlednignen till detta är att det skiljer sig mycket mellan olika skolor och det kan även skilja sig inom samma skola men från år till år. För att få ett visst hum om hur det ligger till på de olika skolorna kan du jämföra din poäng med hur det ser ut via denna länk:

Tänkt dock på att poängen kan variera från år till år så det är ingen garanti att siffrorna ser ut på samma sätt framöver.

Med vänlig hälsning // Anders, SYV