Sök utbildning 👉

Sökes: Naturvetenskapsprogrammet på engelska i Skåne

01 nov 2016

Min dotter går just nu í MYP2 på IB-skolan Bladins International i Malmö

Hon är intresserad av Naturvetenskaps-programmet men skulle helst vilja läsa på engelska, som är hennes förstaspråk.

Finns det några gymnasieskolor som erbjuder detta program på engelska i Malmö/Lund-regionen?

Med vänliga hälsningar
Fredrik Nilsson

05 nov 2016

Hej Fredrik,

Via vår hemsida går det enkelt att få fram en lista på de skolor som erbjuder naturvetenskapsprogrammet i Skåne vilket går att se här: https://www.gymnasium.se/sok/naturvetenskapsprogrammet-skane/a101-d87110

Däremot är det svårare att få fram om någon av dessa skolor har utbildning på engelska, generellt är det få skolor som har det i Sverige, förutom IB-skolorna det vill säga. Länken ovan kan i alla fall hjälpa till genom att minska antalet skolor att söka igenom efter en utbildning på engelska.

Lycka till framöver // Anders, SYV