Hur stor chans har jag att komma in?

21 jun 2016
Hej jag har sökt till GTG, som är en teknisk skola i Göteborg. Jag är väldigt orolig över om jag kommer in på skolan ändå fast jag har 10 poäng mer än lägsta intagningspoäng från förra året. Vad tror ni jag har för chanser att komma in? Eller är chansen stor att jag inte kommer in? Med vänlig hälsning, Erik.

22 jun 2016

Hej Erik,

Om du har 10 poäng högre än förra årets lägsta poäng, då har du absolut en chans att komma in men det går inte att veta exakt hur det ser ut tyvärr. Har du möjligheten att kolla upp vilken poäng det är på den preliminära antagningen för att få än mer information kan du göra det. Oavsett är det tyvärr så att du får vänta en eller ett par veckor innan du får beskedet om du kommit in eller inte. Skulle det vara så att du precis missar antagningen kan det finnas en chans att komma in via reservantagningen under sommaren eller tidig höst.

Lycka till med resultatet av din ansökan// Anders, SYV