Hinner jag höja mina betyg i åk 9?

16 jun 2016
Hej!
Jag skall börja nian till hösten och har jätte mycket ångest över mina betyg och om jag kommer hinna höja dom innan gymnasieval osv. Just nu har jag 197,5 påäng i mina betyg. Jag undrar om det räcker att komma in på nån frisör linje i Göteborg? Eller hur mycket påäng behöver man?

16 jun 2016

Ett år kan vara gott om tid att arbeta hårt i skolan och det kan finnas goda möjligheter att höja betygen då!

För att se vilka poäng som ungefär kan krävas för att komma in (de kan variera en del från år till år) så kan du söka på tidigare års antagningspoäng via denna länk.

De gymnasier som har hantverksprogrammet med inriktningen mot frisör kan du hitta här

Hoppas att du kan hitta poängen där och att det kan hjälpa lindra din ångest // Anders, SYV