Sök utbildning 👉

Hur mycket brukar antagningspoängen höjas?

14 jun 2016
Jag ligger 7 poäng över dom preliminära intagningspoängen till den skola jag vill gå på. Hur mycket brukar intagningspoängen höjas med och kommer detta bli ett problem?

15 jun 2016

Frågor om antagningspoäng och hur mycket det kan komma att förändras är väldigt svåra, för att inte säga omöjliga, att besvara. Det finns exempel på när antagningspoängen har ökat mer än sju poäng, det finns exempel på när intagningspoängen inte har förändrats men även exempel där intagningspoängen sjunkit. Således kan jag tyvärr inte ge dig ett rakt svar på din fråga, även om jag kan gissa att det hade varit skönt att veta om du kommer komma in eller inte. Tyvärr får du nog vänta på svaret som borde komma inom ett par veckor när du får reda på resultatet.

Hoppas att du kommer in på det du sökt // Anders, SYV