Har jag tillräckliga poäng för att läsa HT-programmet?

07 jun 2016
Hej! Jag vill bòrja HT programmet. Jag har blivit godkända SVA, engesla och matte, och har också fem till ämne men jag är orolig att jag ska inte komma in detta programmet. För att jag har inte tillräckligt poäng. min fråga är stämmer att jag ska börja HTP, trots att jag har inte tillräckligt poãng? Och vad ska jag göra om det möjligt att börja HTP?

09 jun 2016

Hej Waris!

Med godkända betyg i SVA, ENG, MA och fem till, då är du behörig att komma in på Hotell- och turismprogrammet. Sedan hänger det som sagt på dina poäng i konkurrens med övriga sökande om du kommer in eller ej på de platser som finns. Om det då är möjligt att du kan komma in på HT-programmet eller inte, det får du svar på snart (från mitten av juni till början på juli). Skulle du då inte komma in med dina poäng är det möjligt att du kan bli reserv eller att du får se på andra möjligheter för vad du kan göra till hösten.

Hoppas det går bra med din ansökan och att du kommer in // Anders, SYV