Valt natur men vill inte gå där nu.

14 maj 2016
Hej!
Måndagen den 16 maj är det sista tillfället jag kan göra omval. Jag har valt Naturvetenskapsprogrammet och kommit in där. Men efter alla rykten jag hört om att det är jättesvårt och mycket plugg så är jag inte lika intresserad av det längre. Varför jag valde natur var för att jag inte vet ännu vad jag vill bli och natur är en ganska bred linje. Advokat och läkare är ändå något som jag hade kunnat tänka mig jobba med i framtiden. Men nu är jag helt borta och vet inte vilken linje jag ska ta. Vill inte ha en linje där det är alldeles för mycket plugg.

17 maj 2016

Hej!

Om du vill göra om ditt val (när du läser detta är ansökan stängd) så ska du ta kontakt med din SYV.

Alla gymnasieprogram innebär mycket plugg - både praktiska och teoretiska program. Viktigaste är att du väljer något du tycker om så blir det inte lika tungt. Om du vill byta program så tveka inte på att kontakta din SYV.

Lycka till!

/Carolina, SYV