Hur får jag tag i mina betyg från gymnasiet så att jag kan söka rätt kurser på Komvux?

11 maj 2016
Hej, nu är det så att jag gick aldrig ut gymnasiet helt och hållet, där jag inte gjorde ett gymnasie arbete etc, men visa kurser är färdiga, hur får jag reda på vilka kurser jag har gjort klart, så jag kan börja komvux o läsa färdigt min gymnasie utbildning, och inte göra om saker jag redan har fått betyg på. tack mvh

12 maj 2016

Hej!

Ta kontakt med din gymnasieskola och be dem skicka dig betygen, du kan säkert besöka administrationen på skolan och få ett papper direkt i handen.

Ta sedan kontakt med en studie- och yrkesvägledare på Komvuxcentrum och ta med dig gymnasiebetygen så hjälper hen dig att söka rätt kurser och ni kan även skapa en studieplan.

Lycka till!

/Carolina, SYV