Har inte slutbetyg – hur blir det efter 2017?

03 maj 2016
Hej, jag har en fråga angående betyg. Jag har inte fullständiga gymnasiebetyg ännu, jag kommer att ha cirka 1750-1850 fram till höstterminen. Jag vet inte om jag kommer hinna få fullständiga betyg fram till 2017. Men vad händer då? Stryks alla mina betyg? Måste jag börja om från början? Det hade varit riktigt surt. Hoppas det finns ett sätt att lösa det på. Tack på förhand.

04 maj 2016

Hej!

Det låter som att du borde träffa en studievägledare i din hemkommun och skapa en studieplan.

Dina betyg kommer aldrig att försvinna men det kan ske vissa ändringar, svårt att svara på din fråga när jag inte vet vilka betyg det handlar om.

Med en studieplan så vet du precis vad som kommer att ske efter 1 januari 2017 och vad för examen du kommer att få. Oroa dig inte! :)

Kontaktuppgifter till studievägledare hittar du på kommunens hemsida – studerar du nu på en skola så ta kontakt med studievägledaren där.

Lycka till med dina framtida studier!

/Carolina, SYV