Får jag ta studenten med 3 F?

02 maj 2016
Hejsan, jag har F i 3 ämnen går årskurs 3 på gymnasiet och försöker fixa ämnena men vet inte om jag hinner. jag vet att jag inte kommer få en gymnasiexamen, men det jag undrar är, får jag ändå ta studenten? Asså får jag gå ut på trappan med mera med mina vänner och ändå ta själva studenten?

Mina planer är att nu till sommaren så har jag skrivit in mig på SMF genom arbetsförmedlingen, och till hösten sen har jag sagt till att gå ett "extra 3 år"

Så jag kommer läsa igen alla ämnen där med mera.

Så jag har allting löst, men är orolig att jag inte kommer få ta själva studenten :/.

Vänligen Joakim

03 maj 2016

Hej Joakim,

Självklart får du ta studenten och springa ut med dina vänner!

Lycka till med dina studier, jag hoppas att du hinner bli klar med dina ämnen. Om inte så lycka till med SMF! :)

/Carolina, SYV