Trött dotter - finns det en gymnasieskola som inte har tidiga lektioner?

28 apr 2016
Undrar om ni vet något gymnasium med sovmorgon i Stockholm eller Södermanlands län. Min dotter är så trött på morgnarna så det vore toppen. Naturvetenskapsprogammet tror jag hon vill gå, i alla fall något förberedande för högskola.
Mvh Annette L.

03 maj 2016

Jag känner tyvärr inte till någon gymnasieskola som har sovmorgon varje dag. Mitt tips är att gå in på Gyantagningen.se och kolla vilka gymnasieskolor det finns som erbjuder Naturvetenskapsprogrammet och höra med dem direkt hur deras scheman ser ut.

Många gymnasieskolor gör om sina scheman varje år/varje termin så det är bra och vara medveten om att det kan se olika ut - så när du frågar om schemat fråga hur alla tre åren kan se ut på ett ungefär.

Lycka till!
/Carolina, SYV